DÄ°JÄ°TAL OKURYAZARLIK
PROGRAM BÄ°LGÄ°LERÄ°
Program Adı: |
DÄ°JÄ°TAL OKURYAZARLIK |
|
Program Koordinatörünün Ünvanı Adı Soyadı: |
Prof. Dr. Alev FatoÅŸ Parsa ArÅŸ. Gör. Elçin Akçora As |
|
Üniversite, Fakülte ve Bölümü:
|
Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Görsel Ä°letiÅŸim Tasarımı Bölümü |
|
YaÅŸ Grubu:
|
9 – 14 YaÅŸ Aralığı Gençler ve Ebeveynleri |
|
Kontenjan:
|
Min: 7 KiÅŸi Max: 20 KiÅŸi |
|
Programın Yapılacağı Gün Ve Saat: |
26 Haziran 2019 ÇarÅŸamba Günü Saat: 13.30 – 15.30
|
|
Adres ve Ä°letiÅŸim Bilgileri: |
Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dekanlığı 50. Yıl KöÅŸkü Bornova – Ä°zmir |
|
E-Posta: |
||
AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI |
||
Günümüzde teknolojik ürünlere ulaÅŸma ve bunları kullanma imkânı hızla artmaktadır. Dünyada 4 milyar, Türkiye’de ise 54 milyon kiÅŸinin aktif ÅŸekilde internete eriÅŸim saÄŸladığı bilinmektedir. Son verilere göre Türkiye’de çocuklar bilgisayar kullanmaya ortalama 8, internet kullanımına 9, cep telefonu kullanmaya ise ortalama 10 yaşında baÅŸlamaktadır. Dijital teknolojiler bireyler için pek çok imkân ve kolaylık saÄŸlarken, çeÅŸitli tehdit ve tehlikelerin doÄŸuÅŸuna da zemin hazırlamaktadır. Dijital platformlarda kiÅŸisel bilgilerin ticari amaçlarla kullanılması, özel hayatın ifÅŸa edilmesi, çocukların dijital teknolojilere baÄŸlı bireyler haline gelmeleri ve bunun sonucunda toplumsal yaÅŸamdan soyutlanmaları, yalnızlaÅŸmaları; yanı sıra siber zorbalığa maruz kalmaları, dijital oyunların ÅŸiddet dolu anlatı yapısıyla sanal evrende kuÅŸatılmaları ve yaratıcılıklarının sınırlanması bu tehlikelerden en bilinenleridir. Bu durum dijital dünyadan gelebilecek tehlikeler konusunda hem çocukların hem ebeveynlerin daha bilinçli hareket etmelerini zorunlu kılmıştır. EÄŸitimin amacı ve öÄŸrenme çıktıları:
|
||
PROGRAM Ä°ÇERİĞİNÄ° AÇIKLAYICI YAZI |
||
Birçok ebeveyn çocuklarını korumak adına dijital teknolojiler konusunda yanlış bilinç geliÅŸtirmektedir. Kimi aileler çocuklarının bilgisayar, cep telefonu vb. aygıtlara eriÅŸimlerine yasaklar koyarken, kimileri ise çeÅŸitli internet filtreleri aracılığıyla çocuklarını denetim altında tutmaya çalışmaktadır. Bu durum ailenin sosyal yaÅŸam ortamında iletiÅŸim kopukluÄŸuna yol açmaktadır. Ebeveynlerin dijital teknolojilere yeterince hâkim olamamaları, sadece yasaklar koyarak çocuklarını koruyabilecekleri düÅŸüncesi, çocukların ise ebeveynlerinde gördükleri yetersiz dijital kültür bilgisi ve yasaklayıcı tavrın üzerlerinde yarattığı olumsuzluklar pek çok sorunun kaynağını da oluÅŸturmaktadır. Tek günlük planlanan Dijital Okuryazarlık eÄŸitim semineri ebeveyn-çocuk iliÅŸkisi baÄŸlamında daha saÄŸlıklı bir iletiÅŸim kurmak ve ailelerin rol model olması adına çocuklarıyla birlikte katılabilecekleri farklı bir içerik sunmaktadır. Dijital teknolojiler aracılığıyla gelebilecek tehdit ve tehlikeler, bunlarla baÅŸ etme stratejileri ve ebeveyn-çocuk iliÅŸkisinde teknolojinin önemi, yeri üzerine dijital kültüre özgü deÄŸerler katılımcılarla interaktif ÅŸekilde iÅŸlenmektedir. |
||
EĞİTÄ°M ÜCRETÄ° |
Bir yetiÅŸkin ve bir çocuk 100 TL (Ege Personeli için 80 TL) |
|