SANATIN SIRLARINI KEŞFEDELİM
PROGRAM BİLGİLERİ |
||
PROGRAM ADI |
SANATIN SIRLARINI KEŞFEDELİM |
|
PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI |
Araş. Gör. Dr. Dilek Maktal Canko |
|
ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ |
Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü |
|
YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı) |
10-14 |
|
KONTENJAN (max: min: ) |
Max 15 min 7 |
|
PROGRAMIN YAPILACAĞI YER |
Eğitim Fakültesi 24 -26 Haziran 2019 10:30-12:00 |
|
TEL (sekreterlik) |
3734412 - 3114156 |
|
E-POSTA |
dilek.m.canko@ege.edu.tr |
|
AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI |
||
24 Haziran 2019 saat: 10.30-12.00 |
Tarih öncesi çağlarda sanat - Dünya Yeniden Yaratılıyor (Rönesans)
Tarih öncesi çağlarda ilk mağaraları yaptıkları resimlerin, şekillerin anlamları neydi? Kendilerinden bir iz mi bırakmaya çalışıyorlardı yoksa biz buradaydık mı demek istiyorlardı yoksa bu işaretler onları kötü tanrılardan koruyan büyüler miydi? İlk insanlar sanatın gücünü keşfetmişler ve günlük yaşamlarında kullanmaya başlamışlardı. Yedikleri kapların üzerinde, uyudukları yerlerin duvarlarında her yerde onların izleri vardı.
İlk insanların hayal güçlerine konuk olmakla başlayacağımız eğitime, dünyanın yeniden yaratıldığı çağ olan Rönesans ve bu çağın dahi sanatçıları Leonardo da Vinci, Michelangelo ve Rafaello’nun sırlarla dolu eserleri ile devam edeceğiz |
|
25 Haziran 2019 saat: 10.30-12.00 |
Bu sanatçılar dünyayı farklı görüyor (Empresyonizm, ekspresyonizm)
İkinci dersimizde dünyayı farklı gören ve resmeden ressamlarla tanışacağız. Cezanne niye turuncu güneş yaptı? Yoksa gözleri mi rahatsızdı? Edward Munch neden çığlık atan bir adamın resmini yapmıştı? Ne anlatmaya çalışıyordu? Yoksa dünyanın gidişatına mı isyan ediyordu?
|
|
26 Haziran 2019 saat: 10.30-12.00 |
Modern çağın sanatı – Bu resimlere nasıl bakmalıyız? (Sürrealizm, kübizm)
Üçüncü dersimizde eser ve sanatçı örnekleri ile modern çağın sanat akımlarını tanıyacağız. Sürrealizm ve kübizm gibi akımların sanatçıları dünyayı nasıl resmetmişlerdi. Bu sefer de dünyada her şey dağılıyor, eriyor, parçalara ayrılıyor. Bu sanatçılar eserleri ile ne anlatmak istiyor? Dali’nin saatleri neden eriyordu? Picasso’nun kadınları neden parçalanıyordu. Dünyaya, insanlara ve sanata ne oluyordu?
|
|
PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYLAYICI YAZI
|
||
İnsanlar hikayeler anlatır ve nesneler, eserler yaparlar. Yaptıkları nesneler, eserler bu hikayeler ile ilgilidir. Aslında her eser bize bir hikaye anlatır. Herkes kendi hikayesinin resmini yapar. Hatta çocuklar çok daha iyi bilirler hikayelerini ve çok daha iyi ifade ederler kendilerini. Tek yapmamız gereken onlara müdahale etmeden yol göstermektir. Picasso’nun “bütün çocuklar sanatçıdır” sözünün doğruluğunu her çocuk bize haykırıyor aslında ama “mesele büyüyünce sanatçı olarak kalabilmektir” sözünde olduğu gibi büyüklerin onları görebilmesidir. İlk insanlardan günümüz sanatçılarına insanlar neden resim yaptılar, heykel yonttular, seramiklerinin üzerine çeşitli şekiller işlediler. Sanat tarihine damgasını vurmuş ünlü sanatçıların eserlerindeki gizemlerin, yaşamlarındaki sırların, nasıl resim yaptıklarının ve nasıl yaşadıklarının eğlenceli bir biçimde anlatılacağı eğitimin amacı, çocukların sanatsal eserler ve sanatçılar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanında resim veya eser okumasını öğrenmelerini ve bu yolla görsel hafızlarını güçlendirmelerini sağlamaktır. Bu eğitim ile hedeflenen, çocukların sanatın ne kadar keyifli olduğunu keşfetmelerine ve en önemlisi sanatın eğlenceli sırlarla dolu yönünü keşfedip kendilerini sanat ile ifade etmelerine yardımcı olmaktır. Dersimiz sanatçıların eserlerinin gösterileceği power point gösterileri ve her derste kendilerini de ifade edebilecekleri uygulama dakikaları ile işlenecektir.
|
||
Ders için gerekli malzemeler: Resim kağıdı, defteri ya da A4 kağıt Boyalar |
EĞİTİM ÜCRETİ |
70 TL (EGE PERSONELİ İÇİN 56 TL) |