SANATIN SIRLARINI KEŞFEDELİM
PROGRAM BİLGİLERİ |
||
PROGRAM ADI |
SANATIN SIRLARINI KEŞFEDELİM |
|
PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI |
AraÅŸ. Gör. Dr. Dilek Maktal Canko |
|
ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ |
Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü |
|
YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı) |
10-14 |
|
KONTENJAN (max: min: ) |
Max 15 min 7 |
|
PROGRAMIN YAPILACAÄžI YER |
EÄŸitim Fakültesi 24 -26 Haziran 2019 10:30-12:00 |
|
TEL (sekreterlik) |
3734412 - 3114156 |
|
E-POSTA |
dilek.m.canko@ege.edu.tr |
|
AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI |
||
24 Haziran 2019 saat: 10.30-12.00 |
Tarih öncesi çaÄŸlarda sanat - Dünya Yeniden Yaratılıyor (Rönesans)
Tarih öncesi çaÄŸlarda ilk maÄŸaraları yaptıkları resimlerin, ÅŸekillerin anlamları neydi? Kendilerinden bir iz mi bırakmaya çalışıyorlardı yoksa biz buradaydık mı demek istiyorlardı yoksa bu iÅŸaretler onları kötü tanrılardan koruyan büyüler miydi? İlk insanlar sanatın gücünü keÅŸfetmiÅŸler ve günlük yaÅŸamlarında kullanmaya baÅŸlamışlardı. Yedikleri kapların üzerinde, uyudukları yerlerin duvarlarında her yerde onların izleri vardı.
İlk insanların hayal güçlerine konuk olmakla baÅŸlayacağımız eÄŸitime, dünyanın yeniden yaratıldığı çaÄŸ olan Rönesans ve bu çağın dahi sanatçıları Leonardo da Vinci, Michelangelo ve Rafaello’nun sırlarla dolu eserleri ile devam edeceÄŸiz |
|
25 Haziran 2019 saat: 10.30-12.00 |
Bu sanatçılar dünyayı farklı görüyor (Empresyonizm, ekspresyonizm)
İkinci dersimizde dünyayı farklı gören ve resmeden ressamlarla tanışacağız. Cezanne niye turuncu güneÅŸ yaptı? Yoksa gözleri mi rahatsızdı? Edward Munch neden çığlık atan bir adamın resmini yapmıştı? Ne anlatmaya çalışıyordu? Yoksa dünyanın gidiÅŸatına mı isyan ediyordu?
|
|
26 Haziran 2019 saat: 10.30-12.00 |
Modern çağın sanatı – Bu resimlere nasıl bakmalıyız? (Sürrealizm, kübizm)
Üçüncü dersimizde eser ve sanatçı örnekleri ile modern çağın sanat akımlarını tanıyacağız. Sürrealizm ve kübizm gibi akımların sanatçıları dünyayı nasıl resmetmiÅŸlerdi. Bu sefer de dünyada her ÅŸey dağılıyor, eriyor, parçalara ayrılıyor. Bu sanatçılar eserleri ile ne anlatmak istiyor? Dali’nin saatleri neden eriyordu? Picasso’nun kadınları neden parçalanıyordu. Dünyaya, insanlara ve sanata ne oluyordu?
|
|
PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYLAYICI YAZI
|
||
İnsanlar hikayeler anlatır ve nesneler, eserler yaparlar. Yaptıkları nesneler, eserler bu hikayeler ile ilgilidir. Aslında her eser bize bir hikaye anlatır. Herkes kendi hikayesinin resmini yapar. Hatta çocuklar çok daha iyi bilirler hikayelerini ve çok daha iyi ifade ederler kendilerini. Tek yapmamız gereken onlara müdahale etmeden yol göstermektir. Picasso’nun “bütün çocuklar sanatçıdır” sözünün doÄŸruluÄŸunu her çocuk bize haykırıyor aslında ama “mesele büyüyünce sanatçı olarak kalabilmektir” sözünde olduÄŸu gibi büyüklerin onları görebilmesidir. İlk insanlardan günümüz sanatçılarına insanlar neden resim yaptılar, heykel yonttular, seramiklerinin üzerine çeÅŸitli ÅŸekiller iÅŸlediler. Sanat tarihine damgasını vurmuÅŸ ünlü sanatçıların eserlerindeki gizemlerin, yaÅŸamlarındaki sırların, nasıl resim yaptıklarının ve nasıl yaÅŸadıklarının eÄŸlenceli bir biçimde anlatılacağı eÄŸitimin amacı, çocukların sanatsal eserler ve sanatçılar hakkında bilgi sahibi olmalarını saÄŸlamanın yanında resim veya eser okumasını öÄŸrenmelerini ve bu yolla görsel hafızlarını güçlendirmelerini saÄŸlamaktır. Bu eÄŸitim ile hedeflenen, çocukların sanatın ne kadar keyifli olduÄŸunu keÅŸfetmelerine ve en önemlisi sanatın eÄŸlenceli sırlarla dolu yönünü keÅŸfedip kendilerini sanat ile ifade etmelerine yardımcı olmaktır. Dersimiz sanatçıların eserlerinin gösterileceÄŸi power point gösterileri ve her derste kendilerini de ifade edebilecekleri uygulama dakikaları ile iÅŸlenecektir.
|
||
Ders için gerekli malzemeler: Resim kağıdı, defteri ya da A4 kağıt Boyalar |
EĞİTİM ÜCRETİ |
70 TL (EGE PERSONELİ İÇİN 56 TL) |