Çerez Örnek
canlı destek

Daha Önce Verilen Eğitimlerimiz

Sanatın Sırlarını Keşfedelim (10-13 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ

PROGRAM ADI

SANATIN SIRLARINI KEŞFEDELİM

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Araş. Gör. Dr. Dilek Maktal Canko

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

10-13

KONTENJAN (max:       min:      )

Max 20 min 5

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER

Eğitim Fakültesi

26-27-28 Haziran 2018

10:00-11:00

TEL

0 232 3111342

E-POSTA

dilek.m.canko@ege.edu.tr

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü 2. Kat Bornova İzmir

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

26 Haziran 2018 saat: 10.00-11.00

Tarih öncesi çağlarda sanat –

Dünya Yeniden Yaratılıyor (Rönesans)

 

Tarih öncesi çağlarda ilk mağaraları yaptıkları resimlerin, şekillerin anlamları neydi? Kendilerinden bir iz mi bırakmaya çalışıyorlardı yoksa biz buradaydık mı demek istiyorlardı yoksa bu işaretler onları kötü tanrılardan koruyan büyüler miydi? İlk insanlar sanatın gücünü keşfetmişler ve günlük yaşamlarında kullanmaya başlamışlardı. Yedikleri kapların üzerinde, uyudukları yerlerin duvarlarında her yerde onların izleri vardı.

İlk insanların hayal güçlerine konuk olmakla başlayacağımız eğitime, dünyanın yeniden yaratıldığı çağ olan Rönesans ve bu çağın dahi sanatçıları Leonardo da Vinci, Michelangelo ve Rafaello’nun sırlarla dolu eserleri ile devam edeceğiz.

 

27 Haziran 2018 saat: 10.00-11.00

Bu sanatçılar dünyayı farklı görüyor (Empresyonizm, ekspresyonizm)  

 

İkinci dersimizde dünyayı farklı gören ve resmeden ressamlarla tanışacağız. Cezanne niye turuncu güneş yaptı? Yoksa gözleri mi rahatsızdı?

Edward Munch neden çığlık atan bir adamın resmini yapmıştı? Ne anlatmaya çalışıyordu? Yoksa dünyanın gidişatına mı isyan ediyordu?

 

 

28 Haziran 2018 saat: 10.00-11.00

Modern çağın sanatı – Bu resimlere nasıl bakmalıyız? (Sürrealizm, kübizm)

 

Üçüncü dersimizde eser ve sanatçı örnekleri ile modern çağın sanat akımlarını tanıyacağız. Sürrealizm ve kübizm gibi akımların sanatçıları dünyayı nasıl resmetmişlerdi. Bu sefer de dünyada her şey dağılıyor, eriyor, parçalara ayrılıyor. Bu sanatçılar eserleri ile ne anlatmak istiyor?

Dali’nin saatleri neden eriyordu? Picasso’nun kadınları neden parçalanıyordu. Dünyaya, insanlara ve sanata ne oluyordu?

 

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYLAYICI YAZI

 

İnsanlar hikayeler anlatır ve nesneler, eserler yaparlar. Yaptıkları nesneler, eserler bu hikayeler ile ilgilidir. Aslında her eser bize bir hikaye anlatır. Herkes kendi hikayesinin resmini yapar. Hatta çocuklar çok daha iyi bilirler hikayelerini ve çok daha iyi ifade ederler kendilerini. Tek yapmamız gereken onlara müdahale etmeden yol göstermektir. Picasso’nun “bütün çocuklar sanatçıdır” sözünün doğruluğunu her çocuk bize haykırıyor aslında ama “mesele büyüyünce sanatçı olarak kalabilmektir” sözünde olduğu gibi büyüklerin onları görebilmesidir.

İlk insanlardan günümüz sanatçılarına insanlar neden resim yaptılar, heykel yonttular, seramiklerinin üzerine çeşitli şekiller işlediler. Sanat tarihine damgasını vurmuş ünlü sanatçıların eserlerindeki gizemlerin, yaşamlarındaki sırların, nasıl resim yaptıklarının ve nasıl yaşadıklarının eğlenceli bir biçimde anlatılacağı eğitimin amacı, çocukların sanatsal eserler ve sanatçılar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanında resim veya eser okumasını öğrenmelerini ve bu yolla görsel hafızlarını güçlendirmelerini sağlamaktır.

Bu eğitim ile hedeflenen, çocukların sanatın ne kadar keyifli olduğunu keşfetmelerine ve en önemlisi sanatın eğlenceli sırlarla dolu yönünü keşfedip kendilerini sanat ile ifade etmelerine yardımcı olmaktır.

Dersimiz sanatçıların eserlerinin gösterileceği power point gösterileri ve her derste kendilerini de ifade edebilecekleri uygulama dakikaları ile işlenecektir.

Eğitime başvuru için ön koşul çocuk olmaktır….

 

Ders için gerekli malzemeler:

Resim kağıdı, defteri ya da A4 kağıt

Pastel boya

Makas

     

 

Doğa Benim Dostum (6-8 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ

 

PROGRAM ADI

Doğa Benim Dostum

 

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Ar. Gör. Fulden Güler – Ar. Gör. Aslı Ceren Alaçam-Akşit – Ar. Gör. Gamze Bilir-Seyhan

 

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü ve Temel Eğitim Bölümü

 

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

6-8

 

KONTENJAN (max:       min:      )

10-15

 

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER VE ZAMAN

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi

25-26 Haziran 2018

13:00-16:00

 

TEL

0 232 373 44 12

 

E-POSTA

fulden.guler@gmail.com

 

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Bornova/İZMİR

 

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

 

Eğitim Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikleri ve bahçesinde gerçekleştirilecektir. Eğitim süresi 2 yarım gün olarak planlanmıştır. Doğa sevgisi ve ekolojik farkındalık geliştirmeye yönelik olarak masal okuma, yaratıcı drama, fen etkinlikleri ve sanatsal etkinliklerin bütünleştirildiği bir program hazırlanmıştır. Eğitim süresince, öğrenciler 3-4 kişilik gruplar halinde hazırlanmış olan etkinliklere katılacaklardır. Eğitime başvuru için herhangi bir ön koşul aranmamaktadır. 6-8 yaş arası tüm çocuklar eğitime katılabilir.

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

Ekolojik farkındalık geliştirmenin en önemli koşullarından biri doğa sevgisidir. Erken dönemlerde doğa sevgisi edinmiş çocuklar gelecekte doğayı seven, koruyan, doğayla uyumlu ve doğal kaynakları bilinçli şekilde kullanan yetişkinler olabileceklerdir. Bu bağlamda, eğitimin temel amacı 6-8 yaş çocukları için doğa sevgisini temel alan, doğayla uyumlu ve sürdürülebilir bir yaşam tarzını benimsemeye teşvik eden bütünleştirilmiş etkinliklerle çocukların ekolojik farkındalık kazanmaları için bir fırsat oluşturmaktır. Program yaratıcı drama, masallar, fen etkinlik ve deneyleri, sanatsal etkinliklerden oluşmaktadır. Bu programda, bir masal süreci içerisinde büyüteç tasarlama, yağmur oluşturma, ekolojik ayak izi hesaplama, kendi fidanını dikme ve atıklardan bir ürün oluşturma etkinlikleri gerçekleştirilecektir.

 

 

 

       

Doğa Tarihine Yolculuk (7-12 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ 

PROGRAM ADI

DOĞA TARİHİNE YOLCULUK

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

PROF. DR. TANJU KAYA

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü

YAŞ GRUBU

7-12

KONTENJAN (max:       min:      )

10-20

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER VE ZAMAN

Ege Üniversitesi Kampüsü, Tabiat Tarihi Uygulama ve Araştırma Merkezi

20 Haziran 2018 13:00-16.30

TEL

0 232 373 44 12

0 (232) 388 26 01

E-POSTA

tanju.kaya@ege.edu.tr

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi Kampüsü, Tabiat Tarihi Uygulama ve Araştırma Merkezi 35100 Bornova-İzmir(Metro Ege Üniversitesi durağından   ulaşılabilir).

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

20 Haziran 2018  13:00-16.30

Öğrencilere depremler ve volkanların görsellerle anlatılması,Öğrencilere geçmişi günümüze bağlayan ve geleceğe ışık tutan Tabiat Tarihi Müzesinin öneminin vurgulanarak tanıtılması,Öğrencilerin eğitici, eğlendirici, merak uyandırıcı ve araştırmayı  teşvik edici bilgilerle  bilimle ve doğa tarihi ile tanışmalarının sağlanması,Geçmişin sessiz tanıkları olan fosiller ile bilgiler sunulup, onları  görerek ve dokunarak öğrencilere anlatılması,

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

Anadolu’da jeolojik dönemlerde yaşamış tüm canlılar hakkında  bilgiler vererek geçmişimizin tanıtılması    (örg., İzmir’de 20 milyon yıl önce yaşamış filler, etçiller ve ceylanlar; 7 milyon yıl önce Muğla yaşamış atlar, gergedanlar ve ceylanlara ait fosiller ve 800.000 yıl önce Pamukkale’de yaşamış insanlar, filler ve gergedanlara ait örnekleri görmek ve onları günümüzde yaşayan canlılarla karşılaştırması),Dinozorların neden yok oldular? Sorusunun yanıtını araştırılması,Öğrencilere çevremizdeki kuşların,  yaban hayatı ve sulak alanlarının öneminin vurgulanması,Öğrencilere Türkiye’de soyu risk altında olan kuş türlerinin tanıtılması,Öğrencilere ilgi duydukları konu ile ilgili (dinozorlar, fosiller, kayaçlar ve kuşlar gibi) resim çalışması ve alçıdan kuş yumurtaları yaptırılması.

 

     

 

2. Grup Lego Boost İle Robotumu Tasarlıyorum

PROGRAM BİLGİLERİ (500 TL)

 

PROGRAM ADI

2.Grup Lego Boost İle Robotumu Tasarlıyorum

 

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Doç. Dr. Tarık KIŞLA

 

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü

 

YAŞ GRUBU

8-12

 

KONTENJAN (max:       min:      )

Max 15  Min 8

 

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER ve ZAMAN

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi

06-10 Ağustos 2018

13:00-17:00

 

TEL

0 232 373 44 12

0 232 311 31 45

 

E-POSTA

tarikkisla@gmail.com

 

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü

 

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

25-29 Haziran 2018

06-10 Ağustos 2018

13:00-17:00

 

Eğitimin Ege Üniversitesi Eğitim fakültesinde verilmesi planlanmaktadır. Eğitim süresi 5 yarım gün yüz yüze olarak planlanmıştır.
Eğitim süresince, öğrencilerin küçük gruplar (2-4 kişi) halinde Lego Boost setini kullanarak bir robot oluşturacak, temel komutları örneklerle uygulyarak öğrenecek ve robot üzerindeki sensörleri kullanarak kendilerine verilen görevleri gerçekleştireceklerdir.
Eğitime başvuru için herhangi bir ön koşul aranmamaktadır. 8-12 yaş arası tüm çocuklar eğitime katılabilir.

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

 

Problem çözme becerisi, geçmişte olduğu gibi 21. yüzyılında önemli becerileri arasındadır. Bireylerde problem çözme becerisi, özellikle küçük yaşlarda verilecek eğitimler ile geliştirilebilir. Günümüzde bu beceriyi geliştirmek için öğrenciler kodlamaya yönlendirilmektedir. Kodlama; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin bir arada kullanılma sürecidir. Kodlama süreçleri, bireylere; problemlere çok yönlü çözümler sunmak, sistematik düşünmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünmek, problem çözme odaklı olmak, takım çalışması yapabilme, eleştirel düşünebilme gibi özellikler kazandırır. Fakat kodlama süreçleri genellikle soyut süreçlerdir. Bu nedenle kodlama süreçlerinin çıktılarının somutlaştırılması amacı ile robotlar işe koşulmaktadır. Bu şekilde kodlama süreçleri daha eğlenceli ve ilgi çekici bir hale getirilmektedir. Eğitimimizde 8-12 yaş arası öğrencilerin Lego Boost setleri kullanarak eğlenceli ve öğretici bir kodlama eğitimi ile problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

 

 

       

(1. Grup Lego Boost İle Robotumu Tasarlıyorum (8-12 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ 

 

PROGRAM ADI

1.Grup Lego Boost İle Robotumu Tasarlıyorum

 

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Doç. Dr. Tarık KIŞLA

 

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü

 

YAŞ GRUBU

8-12

 

KONTENJAN (max:       min:      )

Max 15  Min 8

 

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER ve ZAMAN

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi

25-29 Haziran 2018

13:00-17:00

 

TEL

0 232 373 44 12

0 232 311 31 45

 

E-POSTA

tarikkisla@gmail.com

 

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü

 

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

25-29 Haziran 2018

06-10 Ağustos 2018

13:00-17:00

 

Eğitimin Ege Üniversitesi Eğitim fakültesinde verilmesi planlanmaktadır. Eğitim süresi 5 yarım gün yüz yüze olarak planlanmıştır.
Eğitim süresince, öğrencilerin küçük gruplar (2-4 kişi) halinde Lego Boost setini kullanarak bir robot oluşturacak, temel komutları örneklerle uygulyarak öğrenecek ve robot üzerindeki sensörleri kullanarak kendilerine verilen görevleri gerçekleştireceklerdir.
Eğitime başvuru için herhangi bir ön koşul aranmamaktadır. 8-12 yaş arası tüm çocuklar eğitime katılabilir.

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

 

Problem çözme becerisi, geçmişte olduğu gibi 21. yüzyılında önemli becerileri arasındadır. Bireylerde problem çözme becerisi, özellikle küçük yaşlarda verilecek eğitimler ile geliştirilebilir. Günümüzde bu beceriyi geliştirmek için öğrenciler kodlamaya yönlendirilmektedir. Kodlama; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin bir arada kullanılma sürecidir. Kodlama süreçleri, bireylere; problemlere çok yönlü çözümler sunmak, sistematik düşünmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünmek, problem çözme odaklı olmak, takım çalışması yapabilme, eleştirel düşünebilme gibi özellikler kazandırır. Fakat kodlama süreçleri genellikle soyut süreçlerdir. Bu nedenle kodlama süreçlerinin çıktılarının somutlaştırılması amacı ile robotlar işe koşulmaktadır. Bu şekilde kodlama süreçleri daha eğlenceli ve ilgi çekici bir hale getirilmektedir. Eğitimimizde 8-12 yaş arası öğrencilerin Lego Boost setleri kullanarak eğlenceli ve öğretici bir kodlama eğitimi ile problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

 

 

       

 

Astronomide STEM Uygulamaları (10-14 Yaş)

 

PROGRAM BİLGİLERİ

PROGRAM ADI

Astronomi’de STEM uygulamaları

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Prof.Dr. Serdar Evren

Doktora Öğrencisi Eda Güzel

Yüksek Lisans Öğrencisi Soner Güngen

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi, Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

10-14

KONTENJAN (max:       min:      )

Max: 25  Min:10

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER ve ZAMAN

Eğitim Fakültesi, EGEÇEM

21 Haziran 2018

13:00-16:00

 

TEL

(0232) 3112322

E-POSTA

serdar.evren@ege.edu.tr

İŞ ADRES

Ege Üniv. Fen Fak. Astronomi ve Uzay bilimleri Bölümü

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

 

30 dak.     Güneş sistemi konusunda genel bilgilendirme, video ve sunum

 

45 dak.   Güneş gözlemi

45 dak.   Ay’da yaşam konusunda STEM atölyesi – Tartışma ve model çizimi

60 dak.   Ay’da yaşam konusunda STEM atölyesi – Prototip hazırlama

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

Güneş Sistemi’ndeki gezegenlerin temel özellikleri, uyduları, büyüklükleri, uzaklıkları birbirleri ile karşılaştıracak ve sistemdeki diğer gökcisimleri hakkında (meteor, asteroit, kuyruklu yıldız vb.) ayırt edici özellikleriyle birlikte bilgilendirmeler yapılacaktır.

Dünya’nın uydusu Ay ve diğer gezegenlerde(uyduları dahil) canlıların yaşayabileceğine yönelik fikirler tartışılacaktır ve Ay’da yaşam konusu STEM etkinliği olarak gerçekleştirilecek, Ay’ın yapısı ve özellikleri eşliğinde yaşanabilir alan tasarımlarıyla ilgili fikir, çizim ve prototip geliştirmeleri sağlanacaktır.

Gözle görebildiğimiz en yakın yıldız olan Güneş, teleskop yardımıyla özel filtreler kullanılarak gözlenecek ve yıldızımız Güneş’in yapısı hakkında bilgiler verilecektir.

Güneş gözlemi yapılırken teleskobun çalışma prensipleri hakkında genel bilgiler verilecek, gözlem yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanacak ve uygulama yaptırılacaktır.

GEREKLİ MATERYALLER (Not: 4-5 kişilik gruplar halinde max 5 grup oluşturulacaktır.)

Her 1 grup için;

5 tane kurşun kalem,

1 kutu renkli kalem,

5 tane A4 büyüklüğünde kağıt,

5 tane A4 büyüklüğünde gri/siyah fon karton.

5 tane karton/strafor bardak,

5 tane balon,

10 tane pipet,

1 bant,

1 yapıştırıcı uhu

1 streç film,

1 alüminyum folyo/levha,

1 makas.

Atık malzemeler (Gazete kağıdı, tuvalet kağıdı ruloları, pet şişe kapakları vb.)

 

 

Çilekten DNA Eldesi (7-12 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ 

PROGRAM ADI

Çilekten DNA Eldesi

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Prof.Dr. Şenay ŞANLIER

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

7-12

KONTENJAN

10-20

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER VE ZAMAN

Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü

22.06.2018 (Bir günlük eğitim)

09:00-12:15

 

TEL

0232 311 23 23

0232 373 44 12

E-POSTA

senay.sanlier@ege.edu.tr

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü Bornova-İzmir

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI (gün ve saat belirtiniz, gerekli olursa satır ekleyiniz)

21.06.2018

09:00-12:15

 

Laboratuvar-Uygulama

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

(İnternet sayfasında görüntülenecektir. Gerektiği kadar içerik eklenebilir.)

 

 

DNA tüm organizmalar ve bazı virüslerin canlılık işlevleri ve biyolojik gelişmeleri için gerekli olan genetic talimatları taşıyan nükleik asitlerdir. Canlının vücut şekli, göz rengi, saç rengi, her organa ait iş bölümü ve bu organların çalışma düzenleri, hücre içinde üretilmesi gereken proteinlerin kodları, kontrolleri gibi canlının yaşamını devam ettirmesi için gerekenler DNA üzerinde kodlanmıştır. DNA’ nın çilekten eldesi deneyle gerçekleştirilerek DNA nın önemi deneyle anlatılacaktır.

 

 

     

 

Yaşamın Yapıtaşları (7-12 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ 

PROGRAM ADI

Yaşamın Yapıtaşları

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Prof.Dr. Şenay ŞANLIER

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

7-12

KONTENJAN

10-20

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER

Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü

 22.06.2018 (1 günlük eğitim)

13:00-16:15

TEL

0232 311 23 23

0232 373 44 12

E-POSTA

senay.sanlier@ege.edu.tr

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü Bornova-İzmir

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI (gün ve saat belirtiniz, gerekli olursa satır ekleyiniz)

21.06.2018

13:00-16:15

Laboratuvar Uygulama

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

(İnternet sayfasında görüntülenecektir. Gerektiği kadar içerik eklenebilir.)

Canlıların yapısını oluşturan yaşamımızda önemi olan bileşiklerden enzimler, proteinler, karbohidratlar ve vitaminler hakkında bilgi verilerek sözkonusu moleküllerin sağlık açısından öneminin anlaşılmasını sağlamak etkinliğin amacını oluşturmaktadır. Tükürükte bulunan α-amilaz enzimi renk reaksiyonuna dayanılarak kalitatif tayin edilecek ve karbohidrat sindirimi hakkında bilgi verilecektir. Vücudumuzun yapıtaşı ve temel besin kaynağımızdan biri proteinlerdir. Proteinlerin kalitatif tayini amacıyla sütte kazain tayini gerçekleştirilecektir. Aminoasitler proteinlerin temel birimleridir. Parmak izi ve önemi anlatılacak ve ninhidrin reaktifi kullanılarak parmak izi çıkarılacaktır. Nişasta polisakkarit yapılı yaşamsal önemi olan bitkilerde depo polisakkarit insan ve hayvanlarda enerji kaynağı olarak kullanılan karbohidrattır. Nişasta ve iyot arasındaki lacivert mavi renk oluşumuna dayalı renk reaksiyonu kullanılarak patateste nişasta tayini yapılacaktır. Antioksidan özelliği kanıtlanmış Cvitamini yaşamsal önemi olan yaşlanmayı önleyen, hastalıklarla mücadeleyi güçlendiren vitaminlerdendir. Limondan 2,6-diklorofenol/indofenol reaktifi kullanılarak renk reaksiyonuna dayalı kalitatif tayin gerçekleştirilecektir.

“Duydum ve unuttum”,

“Gördüm ve hatırladım”,

“Yaparım ve anlarım”

sloganından hareketle yapılacak basit denemelerle çocuklara Fen Bilimlerini sevdirmek, Fen Biliminin yaşamın her alanında olduğunu ve yaşamı kolaylaştırdığını vurgulayarak farkındalık düzeyini artırmak amacıyla etkinlik düzenlenmiştir.

 

     

 

Öykülerle Temel Ekonomi Okur Yazarlığı (8-13 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ 

PROGRAM ADI

Öykülerle Temel Ekonomi Okur Yazarlığı

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Doç. Dr. Burcu TÜRKCAN

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

7-12 yaş

KONTENJAN (max:       min:      )

Max:20   Min: 10

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER VE ZAMAN

İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi 

 

TEL-CEP TEL

 

E-POSTA

burcu.turkcan@ege.edu.tr

İŞ ADRES

Ege Üniversitesi İİBF A Blok İktisat Bölümü 3. Kat Bornova İzmir

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

1)     Üretim ve Tüketim Kavramları . Yenilik (İnovasyon) nedir ve üretimde neden önemlidir?

 

 

2)     Tüketici Faydası ne demektir? Genel Fayda ve Marjinal Fayda Kavramları

 

 

3)     Para Nedir? Nasıl ve neden icat edilmiştir? Paranın değeri ne demektir? Para nasıl basilar?

 

4)     Fiyat, Gelir ve Bütçe Kavramları.

 

5)     Tasarruf Nedir? Tasarruf etmek neden önemlidir? Nasıl tasarruf edilir?

 

6)     Zenginlik, Fakirlik ve Servet Kavramları

 

7)     İşsizlik Kavramı. İşsizlik neden önemli bir sorundur?

 

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

 

Bu program ile 7 – 12 yaş arası çocukların ekonomideki en temel kavramlara dair bilgi ve farkındalık sahibi olmaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Günlük hayatlarında hepsinin karşılaştığı, duyduğu ve kullandığı terim ve kavramların aslında ne anlama geldiklerinin kavratılması esastır. Bu sayede eğitimi alan çocukların üretim, tüketim, fayda, para, fiyat, gelir, bütçe, tasarruf, zenginlik, fakirlik, servet ve işsizlik kavramlarını yaşlarına uygun düzeyde öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Kavramların akılda kalıcılığının sağlanması için ise söz konusu yaş grubuna uygun öyküler ve masallar anlatılarak ders programı desteklenecektir.

     

 

Renkli Yüzler Renkli Taşlar (8-15 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ 

 

PROGRAM ADI

Renkli Yüzler/ Renkli Taşlar

 

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Doç.Dr.Dizar Ercivan Zencirci

 

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

EÜ Eğitim Fakültesi Güzel sanatlar Eğitimi Bölümü

 

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

8-15

 

KONTENJAN (max:       min:      )

max:20 min: 8

 

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

18-19 Haziran 10:00-12:00

 

TEL

232 3113799

 232 373 44 12

 

E-POSTA

dizarzencirci70@gmail.com/ dizar.ercivan.zencirci@ege.edu.tr

 

İŞ ADRES

EÜ Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Kampüs Bornova

 

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

 

1. gün
10:00-12:00
örnek taş resimleme çalışmalarını inceleme
taş resimleme için tasarım hazırlama ve taşın yüzeyine tasarımı aktarma
tasarımın akrilik boya ile uygulanması2. gün
10:00-12:00
örnek maske çalışmalarının incelenmesi ve tasarım hazırlığı
akrilik boya ile tasarımın maske üzerine aktarımı

 

 

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

 

2 günlük program süresi toplam 4 saattir. Bu süre içerisinde öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanarak tasarım yapma yetilerini geliştirmek ve akrilik boya teknik özelliklerini öğrenerek uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır. Öğrenciler akrilik tekniği kullanarak hazırladıkları tasarımları kağıt yüzeyi dışında taş ve maske gibi farklı yüzeyler üzerine uygulayacaklar.

 

       

Robotik ve Kodlama Eğitimi (10-15 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ 

 

PROGRAM ADI

Robotik ve Kodlama Eğitimi

 

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Dr. Öğr. Üyesi Fırat Sarsar

 

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üni, Eğitim Fak., BÖTE

 

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

10-15 yaş aralığı

 

KONTENJAN (max:       min:      )

Min: 5 Max:10

 

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER

Eğitim Fakültesi

9 – 13 Temmuz 2018 / 13:30-16:00

 

TEL

0 232 373 4412

 

E-POSTA

firatsarsar@gmail.com

 

İŞ ADRES

Ege Üni, Eğitim Fak., BÖTE

 

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

9 – 13 Temmuz 2018 / 13:30-16:00

Pazartesi
– Oyunla Algoritma –Mblock Giriş
Salı
-MBlock ve Kodlar
Çarşamba
– Arduino Giriş ve Devreler –Arduino Kodlar
Perşembe
-Kodlara Hayat Ver (Mbot Robot Uygulama) –Proje Konuları
Cuma
-Proje Çalışması –

Proje Sunumu

 

PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

 

Bu program günde 3 saat olmak üzere 5 gün de toplam 15 saat üzerinden planlamıştır. 10-15 yaş grubundaki çocuklara robotik eğitimine geçmeden önce algoritma ve kod eğitimi verilmesi planlanmaktadır. Günlük yaşantılarına uyumlu olarak verilecek örneklerle çocukların somut kavramlarla soyut kavramlar arasındaki ilişkileri kurma ve anlamlandırmaları hedef alınacaktır. Katılımcıların işbirlikli çalışarak hem arduino gibi temel bilgileri öğrenirken hem de Mbot gibi hareket dinamigina sahip uygulamalar yapması sağlanacaktır.
Eğitimler bitiminde katılımcıların günlük yaşamlarındaki sorunlara yönelik bir durumu robot kullanarak çözüme ulaştırmaları için küçük çaplı proje konuları belirlenecek olup projelerinin akranları ile çalışarak gün sonunda bir ürün olarak sunmaları beklenecektir.
Katılımcıların eğitimleri boyunca ana hedef Robotik ve Kodlama Eğitimini aldıktan sonra güncel durum ve sorunlara karşı farklı bir bakış açısı sunacak farkındalığı oluşturmak olacaktır.

 

 

       

 

Scratch İle Digital Oyunumu Tasarlıyorum (8-15 Yaş)

PROGRAM BİLGİLERİ

PROGRAM ADI

Scratch ile Digital Oyunumu Tasarlıyorum

PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI

Doç.Dr.Jale İPEK

ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ

Ege Üniversitesi Eğitim Fak.Bilgisayar ve Öğrt. Tek. Eğt. Böl.

YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı)

8-15 yaş

KONTENJAN (max:  20     min: 10     )

 

PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER VE ZAMAN

Ege Üniversitesi Eğitim Fak.Bilgisayar Lab./

25-29 Haziran 2018

09:00-12:15 (5 günlük eğiti

Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ