BEYNİN İŞLEVSEL ANATOMİSİ 1

BEYNİN İŞLEVSEL ANATOMİSİ 1

 

PROGRAM BİLGİLERİ   (450 TL)

PROGRAM ADI Beynin İşlevsel Anatomisi I
PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI Prof. Dr. Lokman ÖZTÜRK
ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ E.Ü. Tıp Fak. Anatomi Anabilim Dalı
YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı) 12-18
KONTENJAN (max:       min:      ) 10-15
PROGRAMIN YAPILACAĞI ZAMAN/YER Anatomi Anabilim Dalı

12-16 Haziran 2017/10:30-12:00/13:00-15:00 Saatleri arasında (5 Günlük eğitim)

TEL 0232 339 39 80

0232 373 44 12

E-POSTA Lokman.ozturk@ege.edu.tr
İŞ ADRES E.Ü. Tıp Fak. Anatomi Anabilim Dalı

 

AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI

 

1-      İntrauterin Yaşamda Beyin 2- Yenidoğanda Beyin ve İşlevleri(0-3 yaş) 3- Okul Öncesi Dönemde Beyin ve İşlevleri (3-6 yaş) 4- Puberte ön esi dönemde beyin ve işlevleri (6yaş-Puberte başlangıcı) 5- Puberte döneminde beyin ve işlevleri (12-18 yaş) HER KONU 2 DERS SAATİ TEORİK 2 DERS SAATİ MAKETLER ÜZERİNDE PRATİK (BİR GÜN)
PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

 

 

Bilimsel uğraşılar ilgi, istek, ve sabır gerektirir. Bu kurstaki konular, tıbbın ve biyolojinin en ağır ve karmaşık alanları ile ilgilidir. Bu sebeple, bu kurslara katılan kişilerin bilime duyulan saygı çerçevesinde, kurstaki konular anlayabilmek için ilgiyle, sakince ve sabırlıca izlemesi  gerekmektedir. İnteraktif katılımı sağlamak da amaçlarımızdan birisidir, kurs programındaki konular popüler bilim metodolojisi üzerine kurgulanmıştır. Daha önceki deneyimlerimiz bu uyarıyı gerektirmektedir

Doğum biyolojiktir, bebek, psikolojik ve düşünsel olgunluktan önce doğmuştur (Neoteni). Anne karnında gerçekleşen bebeğin yoğun gelişimine rağmen, doğum sırasında, bebek beyninin özellikle otonomik  kısmı (Mekanik Akıl) işlevselliğe sahiptir. Cortex cerebri henüz organize olmadığı için, bebeğin bir düşüncesi yoktur. Bu nedenle de bebek tamamlanmamış, olgunlaşmamış yalnızca gelişme potansiyeli bakımından zengin bir beyinle doğmaktadır; beynin bu gelişme potansiyeli üzerinde çevre faktörlerinin olumlu veya olumsuz yönde çok önemli bir etkiye sahip olduğunu yapılan bilimsel çalışmalar göstermektedir. Bu programın özeti, aynı kişinin, dünya algısı, dolayısıyla da davranışları, değişik yaşlarda birbirinden oldukça farklıdır. Bu farklılığın boyutlarını bireyin dünyayı anlamasını sağlayan mevcut beyinin, organik gelişim evresi belirler.

 

 BAŞVURU

Bir cevap yazın