AKRAN İSTİSMARINDA BAŞA ÇIKMA VE FARKINDALIK EĞİTİMİ (7-12 YAŞ)

AKRAN İSTİSMARINDA BAŞA ÇIKMA VE FARKINDALIK EĞİTİMİ (7-12 YAŞ)

PROGRAM BİLGİLERİ (100TL)
PROGRAM ADI Akran istismarında farkındalık ve başa çıkma eğitimi
PROGRAM KOORDİNATÖRÜNÜN ÜNVANI ADI SOYADI Doç. Dr. Gülseren KESKİN
ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE VE BÖLÜMÜ Ege Üniversitesi Atatürk SHMYO
YAŞ GRUBU (6-18 yaş aralığı) 7-12
KONTENJAN (max:       min:      ) MİN :7 KİŞİ    max : 20
PROGRAMIN YAPILACAĞI  YER Ege Üniversitesi Atatürk SHMYO
TEL  373 44 12
E-POSTA gulseren.keskin@ege.edu.tr
İŞ ADRES Ege Üniversitesi Atatürk SHMYO  Bornova/İZMİR
AYRINTILI EĞİTİM PROGRAMI
27.01.2017  09.00- 12.00
1.saat-60 dk Akran istismarı nedir , kimler akran istismarı ile karşılanır? Akran istismarcısı mıyım? Yoksa kurban mıyım?
2. saat_60 dk Akran istismarı ile nasıl başa çıkılabilinir?. Yargılayıcı olmayan tutum ne demektir? Değerlerimizi belirleyebilir miyiz? Başka kültürlere, başka aile yapılarına, inançlara saygılı olmak ne demektir? Güçlü olabileceğimize karşı inanç nasıl geliştirilebilinir? Sorun çözme becerilerine sahip miyim? Esnek ve hoşgörülü olmak ne demektir? Birlikte çatışmadan çalışıla bilinir mi? Diğerlerinin güçlü ve zayıf yönlerini farkedebilir miyiz? Başkalarına yardım ederken nasıl kendimize riske atmayız* Empati kurmak ne demektir?
3. saat-60dk Role playing yolu ile akran istismarının canlandırılması ve tartışılması
4. saat-60 dk Çocukların akran istismarı olayları karşısında ne tür bir davranış sergileyebileceklerine dair video üzerinden değerlendirmelerin yapılması
PROGRAM İÇERİĞİNİ AÇIKLAYICI YAZI

 

Yaygın bir sorun olarak karşımıza çıkan akran istismarı çocuk için fiziksel ve ruhsal açıdan son derece yıkıcı, yıpratıcı bir deneyimdir. Bu sorun kısa vadede çocuk için ruhsal sorunlara yol açmasının yanında uzun vadede toplum yıkıcı etkilerine neden olabilmektedir. Akran istismarını önleme aşamasında bireysel, ailesel ya da okul yönetimi çerçevesinde pek çok girişim bulunmaktadır. Bu sorunun ilk basamağında çocuğun bu sorun ile ilgili farkındalığının sağlanmasıdır. Pek çok çocuk bunun bir sorun olduğunun farkında bile değildir, bunun geçici bir durum olduğunu, katlanabilirse üstesinden gelebileceğini düşünüp duruma sessiz kalmaktadır. İşte bu noktada çocuğun bunun bir sorun olduğunu anlayabilmesi ve  bununla başa çıkması aşamasında neler yapılabileceğine yönelik elinde bir takım çözüm noktalarının olabileceğinin farkına varması önemlidir. Bu eğitimle amaçlanan çocuklara akran istismarı karşısında “uygun başa çıkma yollarını” geliştirme konusunda çocukların bilgilendirilmesi, denetlenmesi ve desteklenmesi,  “Hiç bir şey yapmayan” çocuk yerine artık bu sorunun üstesinden gelebilecek adımları atan çocukların oluşturulması hususunda yol gösterici olmaktır.

 

BAŞVURU FORMU

Bir cevap yazın